Zobacz! To ja!

0
114

Ludzie kupują oczami. Doskonale zdają sobie z tego sprawę sklepy spożywcze, które umieszczają towary w odpowiednich miejscach. W grę wchodzi odpowiednie ułożenie względem artykułów komplementarnych oraz położenie na odpowiedniej wysokości. Z faktu tego korzystają również firmy chcąc zbudować zaufanie do swojej marki. W końcu gdy rynek jest tak bardzo przesycony trzeba zwrócić uwagę swoją indywidualnością.

Pozytywny wizerunek firmy

Budowaniem pozytywnego wizerunku zajmuje się dział public relations, mają oni na celu dostosowanie się do wybranej grupy odbiorców. Starają się ocieplić wizerunek firmy w oczach potencjalnych klientów oraz udowodnić swoją niezawodność już na poziomie reklamy. Każda szanująca się marka chce być też rozpoznawalna na rynku. W końcu w tłumie innych, niemal równorzędnych produktów, chcą być wyróżniający się. Identyfikacja wizualna jest niesamowicie ważna. Za pojęciem tym stoją przede wszystkim loga. Doskonale obrazuje to rynek motoryzacyjny. W końcu każde auto nosi na masce nazwę lub znak firmowy.

Znakiem rozpoznawalnym mogą być też kolory

Tu doskonałym przykładem są telefonie komórkowe oraz inne firmy świadczące usługi. Ich barwy widnieją na wszystkich dokumentach, teczkach, a niejednokrotnie pracownicy mają odpowiednio dobrane stroje. Oczywiście tyczy się to także marketów. Wnętrza sklepów są dobrane kolorystycznie tak, żeby nie było wątpliwości gdzie się znajdujemy. Cechą rozpoznawalną są też budynki. Tu również dobrym przykładem są markety ale także restauracje. Bardzo często są one niesamowicie zbliżone do siebie. Daje to poczucie znajomości danego miejsca. Klient wchodząc do takiego lokalu od razu czuje się jak w każdym innym więc czuje się bezpiecznie. W ten sposób tworzy się przywiązanie do marki. Często nieuczciwi przedsiębiorcy próbują zbliżyć się wizualnie do znanych liderów rynku licząc na to, że w pośpiechu klienci nie zauważą różnicy. Największe firmy są od razu rozpoznawalne i nie musimy nawet przez chwilę zastanawiać się czy to produkt, którego szukamy. Zaufanie do marki buduje się często tak mocno, że nawet wyższa cena nie odstrasza nabywców. Jesteśmy przekonani, że produkt z logiem naszej ulubionej firmy jest jakościowo wyżej niż te mniej znane odpowiedniki.

Identyfikacja wizualna to ważny element w budowaniu relacji z klientem. Dzięki zastosowaniu rozpoznawalnej i stałej szaty graficznej każdy od razu wie z czym ma do czynienia. W każdej dziedzinie znajdziemy przykłady dla tego typu działania. Z perspektywy spółki lub przedsiębiorcy to olbrzymi atut.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here