m-reklama.pl

m-reklama.pl – reklama, internet, biznes i finanse

Reklama

Storytelling – co to jest?

O ile stare porzekadło, ze dźwignią handlu jest reklama w dalszym ciągu się sprawdza i jest aktualne, to forma, którą przybierają reklamy znacznie ewoluowała. Storytelling jest jedną z takich właśnie form reklamy. Dosłownie tłumacząc storytelling to opowiadanie historii.

Dlaczego storytelling jest tak skuteczną formą reklamy?

Dużo chętniej wysłuchamy porywającej opowieści niż obejrzymy kolejną schematyczną reklamę. Storytelling ma za zadanie sprawić, ze klient utożsami się nie tyle z produktem firmy a z jej marką. Z założenia storytelling jest więc działaniem długofalowym, nastawionym na pewną interakcję z klientem. Najłatwiej przedstawić to na przykładzie reklamy samochodu – tradycyjna w formie reklama przedstawi jego osiągi, dodatkowe wyposażenie, zapewni o bezpieczeństwie. natomiast kampania reklamowa zrealizowana zgodnie z zasadą storytellingu raczej będzie relacją z podróży głównych bohaterów, a samochód będzie bohaterem drugiego planu.

Emocje

Storytelling nawiązuje do emocji, ma za zadanie wzbudzić w odbiorcy konkretne odczucia i działanie.
Storytelling jest strategią, która w dzisiejszych czasach o wiele skuteczniej jest w stanie sprzedawać dany produkt niż reklama w tradycyjnej, znanej dotychczas formie.

www.elektronicznyswiat.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *