Franczyza w Polsce rozwija się od wielu lat, o czym pisze Magazyn Franczyza. Prowadzenie działalności gospodarczej w tym systemie przynosi zysk obu stronom.
O rynku franczyzy w Polsce
Rynek franczyzy w Polsce ma krótką historię. Pomysł na tę formę działalności gospodarczej przypłynął do nas zza oceanu. Początki w naszym kraju przypadają na lata po upadku komunizmu. Nie było łatwo, a rozwój zapoczątkowała firma francuska perfumeria Yves Rocher. Pierwszą branżą, która zaczęła działać w tej formie była gastronomia. Minęło wiele lat, zanim Polacy przekonali się, że jest to sposób na dochodowy biznes, bo można się rozwijać i osiągać zyski. Zaczęło więc przybywać franczyzobiorców oraz branż. Ten model prowadzenia działalności gospodarczej jest doskonałym pomysłem na własną firmę. Odwiedzając serwis franczyzawpolsce.pl, można przekonać się, że rozwiązanie sprawdza się w czasach kryzysu gospodarczego, różnych zawirowań, także pandemicznych. Jest niczym parasol ochronny dla przedsiębiorców, na co nie mogą liczyć prowadząc biznes pozbawiony systemu. Dzięki współpracy nikt nie pozostaje sam, co jest bezcenne w obecnych czasach, dość trudnych dla małych firm.
Trudne czasy dla własnego biznesu
W biznesie liczy się kilka elementów: pomysł, zaangażowanie, kreatywność i znajomość branży. Polscy przedsiębiorcy mający doświadczenie i chęć działania, podejmują ryzyko i rejestrują firmy. Prowadzą zazwyczaj sprzedaż lub usługi, ponieważ produkcja wymaga zainwestowania sporego kapitału. Od momentu zarejestrowania firmy, angażują się działania, by odnieść sukces. Zanim osiągną zyski, upływa niekiedy sporo czasu. Nie wszystkim się niestety udaje i wielu, po kilku latach zamyka przedsiębiorstwa ze stratą finansową, czyli z długami. Powodów bankructwa jest wiele, m.in. konkurencja, brak środków na reklamę oraz inwestycje, ale też kryzys gospodarczy. Jeśli wcześniej rozważyliby inny sposób prowadzenia biznesu, przetrwałby, bo łatwiej franczyzie pokonać różnego rodzaju przeszkody. Przystępując do systemu, każdy w ramach współpracy otrzymuje pomoc: przekazanie pełnego know how, szkolenia, reklamę. Firma główna ma obowiązek wspierać każdego partnera w marketingu.
Kto może podpisać umowę franczyzy?
Aby korzystać ze znaku towarowego i działać w ramach systemu, należy podpisać umowę franczyzy i ponieść opłatę licencyjną. Warto wcześniej poprosić o wzór, by się z nią zapoznać. Trzeba najpierw dokładnie ją przeczytać, sprawdzić, czy uwzględnia wcześniejsze ustalenia. Jeśli pewne punkty są niezrozumiałe, warto poprosić o wyjaśnienia lub skontaktować się z adwokatem, by uzyskać dokładne informacje. Nigdy nie należy ślepo ufać, kierując się obiecanym zyskiem. Dokument powinien zawierać wszystkie dane franczyzodawcy, prawa i obowiązki partnera, czas trwania współpracy i sposób jej rozwiązania. Bardzo ważną sprawą jest wyłączność terytorialna i na ten aspekt trzeba zwrócić szczególną uwagę, ponieważ daje gwarancję, że w tym samym obszarze, nie powstanie konkurencja franczyzobiorcy.
Doradztwo akademii rozwoju systemów sieciowych
Wielu przedsiębiorców chce rozwijać swoje biznesy, ale nie mają na ten temat wiedzy. Mogą się skontaktować z doświadczoną firmą, która zajmuje się doradztwem w zakresie franczyzy. Od wielu lat realizuje projekty związane z opracowaniem i wdrożeniem systemu w każdej z rozwijających się branż w gospodarce. Pomaga swoim klientom, w budowie sieci i rekrutacji franczyzobiorców. Doradztwo w akademii rozwoju systemów sieciowych obejmuje również uwarunkowania prawne i sporządzanie umów. Dzięki pomocy specjalistów temat franczyzy jest zrozumiały, a współpraca z partnerami przynosi realne korzyści.