m-reklama.pl

m-reklama.pl – reklama, internet, biznes i finanse

Sprzedaż onichannel
Biznes i finanse

Sprzedaż onichannel – czym jest i jak ją prowadzić?

Omnichannel to stosunkowo świeży model sprzedażowy, który stanowi alternatywę dla podejścia multichannel. Oba schematy opierają się na sprzedaży wielokanałowej, ale różnicuje je podejście do doświadczenia klienta. Na czym dokładnie polega sprzedaż w systemie omnichannel? W jaki sposób skutecznie ją prowadzić?

Model sprzedaży omnichannel

Obecnie handel może opierać się na wielu modelach biznesowych. Z interesującymi ofertami spotykamy się w sklepach stacjonarnych, w sklepach internetowych, aplikacjach mobilnych, jak również w mediach społecznościowych. Niektóre biznesy są prowadzone na wielu kanałach jednocześnie. Podobny asortyment można nabyć zarówno stacjonarnie, jak i dokonując zakupów online. Sprzedaż omnichannel to jeden z modeli wykorzystujących wiele kanałów, przy czym kluczową rolę odgrywa tu spójne doświadczenie klienta, niezależnie od wybranej ścieżki zakupowej.

Sprzedaż omnichannel a multichannel

Przez lata sprzedaż wielokanałowa odbywała się w modelu multichannel. Zakładał on, że klient ma wybór, w jaki sposób dokona zakupu, ale jego doświadczenie i ścieżka zakupowa różniły się zależnie od wybranego kanału. Innymi słowy ceny, jak również aktualnie dostępne promocje, rabaty, bonusy czy programy lojalnościowe w kanałach stacjonarnych i w sieci nie zachowywały pomiędzy sobą spójności. To właściciel biznesu decydował, do którego kanału sprzedażowego pragnie przyciągnąć klienta.

Podejście omnichannel wprowadziło w tym zakresie innowację. We wszystkich kanałach doświadczenie klienta jest identyczne. Wybór konkretnej ścieżki zakupowej zależy wyłącznie od preferencji i wygody klienta.

Sprzedaż omnichannel w praktyce

W praktyce poszczególne kanały sprzedażowe w systemie omnichannel mogą znakomicie się uzupełniać. Kupujący może nie tylko skorzystać z usług sklepu stacjonarnego i dokonać zakupu na miejscu lub zamówić towar przez internet. Odwiedziny w sklepie stacjonarnym nierzadko kończą się zamówieniem towaru do domu. Jednocześnie przez internet można zamówić towar gotowy do odebrania w sklepie stacjonarnym.

Łącznikiem pomiędzy poszczególnymi kanałami sprzedaży bywa aplikacja mobilna. Jej użytkownicy zyskują identyczne rabaty, niezależnie od tego, w jaki sposób dokonują zakupu. Ciekawym rozwiązaniem jest uzupełnienie stacjonarnych cen QR kodami. Kupujący po skorzystaniu z nich może dodawać produkty do koszyka i zrealizować swoje zamówienie w kasie. Omnichannel wiąże się z postawą prokliencką i wieloma udogodnieniami. Jednym z nich jest wygodny mechanizm zwrotu – w razie potrzeby zakupy dokonane w sieci mogą zostać szybko zwrócone w sklepie stacjonarnym.

Płatności za zakupy w modelu sprzedaży omnichannel

Biznes prowadzony w systemie omnichannel, podobnie jak każdy biznes e-commerce, nie może obyć się bez popularnych metod płatności online. Klienci mają w tym zakresie swoje preferencje. To bardzo ważne, by ich ulubione metody płatności były dostępne w każdym kanale sprzedaży. Aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, warto skorzystać ze wsparcia doświadczonego operatora płatności – na przykład P24 (Przelewy24), gdzie użytkownicy mają do dyspozycji wszystkie popularne oraz innowacyjne metody zapłaty.

Więcej na ten temat można przeczytać pod adresem: https://www.przelewy24.pl/.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *