m-reklama.pl

m-reklama.pl – reklama, internet, biznes i finanse

telemarketing
Reklama

Telemarketing – szansa na dobrą pracę?

Często w ogłoszeniach o pracę można zobaczyć ofertę na stanowisko telemarketera. Czy taka praca daje dobre zarobki? Jakie warunki trzeba spełnić, by ją zdobyć?

Kto ma szansę na pracę w telemarketingu?

Do pracy w telemarketingu zazwyczaj nie potrzeba specjalistycznego wykształcenia ani doświadczenia zawodowego. Przyjmowani są ludzie po różnych kierunkach studiów, studenci, a także osoby, które ukończyły tylko szkołę średnią. Najważniejsze są chęci do pracy i pewne predyspozycje. Wszystkiego można nauczyć się na branżowych szkoleniach, które są zapewniane przez firmę. Każda firma ma przecież swoje wymagania, swój pomysł na realizowanie sprzedaży, scenariusze rozmów z klientami.

Sprawdź również jak wygląda praca logistyka

telemarketing

Na rozmowie kwalifikacyjnej warto pokazać swoje zaangażowanie i chęci do nauki. Wtedy z pewnością osoba rekrutująca spojrzy na kandydata przychylnym okiem i zaproponuje ofertę. W call center pracuje wielu studentów. Mogą oni bez trudu dopasować grafik pracy do grafiku zajęć na uczelni. Dlatego też taka praca jest popularna wśród uczniów i studentów. Najtrudniejsza w pracy telemarketera jest realizowanie planów sprzedażowych, od których zwykle zależy wysokość premii. Czasem plany te są skonstruowane tak, że ich realizacja jest właściwie niemożliwa. Warto porozmawiać o tym z przełożonym i być może na prośbę pracownika plan zostanie zmodyfikowany.

Telemarketing a umiejętności sprzedażowe

Czy z umiejętnościami sprzedażowymi trzeba się urodzić, czy też można się ich nauczyć? Pracodawcy wymagają pewnych cech charakteru, osobowości. Nie może być to osoba, która boi się ludzi, która ucieka przed ludźmi. Jeśli chodzi jednak o same umiejętności sprzedażowe, techniki prowadzenia rozmowy, kolejność prezentowania poszczególnych produktów, można się tego wszystkiego nauczyć. Trzeba jednak znaleźć odpowiednie kursy, najlepiej takie, prowadzone przez praktyków biznesu, którzy sami osiągnęli sukcesy sprzedażowe. Na rynku polskim taką osobą jest na przykład Kamila Rowińska, która z sukcesem prowadziła zespół 3000 osób, w formule marketingu wielopoziomowego.

Sprzedaż bezpośrednia przez telefon

Czy praca telemarketera jest łatwiejsza czy trudniejsza niż praca sprzedawcy w sklepie stacjonarnym? Można różnie patrzeć na to zagadnienie. Dla niektórych osób brak bezpośredniego kontaktu będzie zaletą, a dla innych ogromną wadą. Przez telefon można zwrócić uwagę jedynie na ton głosu klienta, nie widać jego mowy ciała, z której czasem da się wiele wyczytać. Osoby, do których dzwonią telemarketerzy, często bywają rozdrażnione, zmęczone, zirytowane, że ktoś przeszkadza im w pracy albo w innych codziennych obowiązkach. Kluczem do sukcesu jest znalezienie właściwej pory, żeby zadzwonić do określonej osoby. Warto umówić się na spokojną rozmowę, podczas której zostanie przedstawiona oferta firmy. Usługi definicja, przy usługach pracuje mnóstwo ludzi, mają one dostarczyć klientowi wartość niematerialną. Dobrze wykonana usługa cieszy klienta równie mocno, jak właściwie dobrany do jego potrzeb towar.

Zobacz również https://m-reklama.pl/jak-stworzyc-i-promowac-sklep-internetowy/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.