Jaki jest sposób na szybkie przyciągnięcie klienta na stronę internetową? To pytanie zadają sobie wszyscy właściciele nowych witryn. Najlepszym rozwiązaniem będzie zainwestowanie w reklamę. Sieć Google przygotowała system reklamowy, który pozwala na szybką realizację celów biznesowych. Są to reklamy Google Ads.
Jak założyć konto Google Ads?
Zalety sieci Google Ads docenimy już na etapie zakładania konta reklamowego. Założenie konta w systemie jest szybkie i łatwe. Do używania sieci wystarczy zwykłe konto Google, z którego korzystamy przy okazji sprawdzania poczty Gmail. Podczas tworzenia reklamy należy podać kilka podstawowych danych, dzięki którym algorytmy dopasują zasady wyświetlania do naszych potrzeb i budżetu.
Deklarujemy cel reklamy
Pierwszym krokiem jest zadeklarowanie celu, który chcemy osiągnąć dzięki reklamie. Możemy wybierać pomiędzy zwiększeniem liczby kontaktów telefonicznych z firmą, zachęceniem do odwiedzin sklepu stacjonarnego lub zintensyfikowaniem sprzedaży w sklepie internetowym. Reklama może wyświetlać się w całej Polsce lub na precyzyjnie wybranym obszarze.
Przeczytaj również https://m-reklama.pl/czym-jest-reklama-ambientowa/
Jak przygotować reklamę
Reklamodawca ma do dyspozycji kilka rodzajów kampanii. Reklama Google w wynikach wyszukiwania ma format tekstowy. W wynikach wyszukiwania zdążają się również wyświetlane informacje o sprzedawanym produkcie. Jest to tak zwana kampania PLA, która zawiera zdjęcie i nazwę produktu oraz cenę i nazwę sklepu. W sieci Google reklama nie musi wyświetlać się jedynie w wyszukiwarce. Reklama display jest coraz to częściej emitowana w całym Internecie. Ciekawym rozwiązaniem jest też możliwość reklamy video w serwisie Youtube.
Ile to kosztuje?
Koszt reklamy w Google nie jest stały i zależy od kilku ważnych czynników. Podstawowym z nich jest popularność słowa kluczowego, przy którym mają wyświetlać się reklamy. Drugim ważnym czynnikiem jest zadeklarowana przez reklamodawcę maksymalna kwota za kliknięcie. Na tej podstawie ustalony jest koszt kliknięcia, który zostaje potrącony z budżetu reklamowego. Reklamodawca ma możliwość ustalenia miesięcznego budżetu reklamowego. Po jego przekroczeniu kampania przestaje działać.
Reklamy Google Ads – jaka jest alternatywa?
Alternatywą dla reklamy w Google jest pozycjonowanie strony internetowej. Na pierwsze efekty pozycjonowania trzeba czekać jednak nawet kilka miesięcy. Dlatego warto pozycjonować stronę wraz z równoległym prowadzeniem kampanii reklamowych. Google Ads pozwala na pełną kontrolę kosztów i elastyczne dopasowanie kampanii do aktualnych wymagań reklamodawcy. Zaletą systemu reklamowego od Google jest automatyzacja. Ustawianie reklamy odbywa się w sposób intuicyjny. Algorytmy wyszukiwarki działają tak, żeby osiągnąć korzystne efekty jak najniższym kosztem. Można ustawić reklamę wraz z budżetem miesięcznym bez obaw o niespodziewane wysokie koszty. Wszystkie te zalety sprawiają, że Google Ads może być znakomitym rozwiązaniem dla początkujących biznesów internetowych.