Sklepy internetowe coraz częściej sięgają po takie rozwiązanie jak dropshipping, ponieważ jest to wygoda, przystępność a także małe ryzyko inwestycyjne. Nie ma się zatem co dziwić, że tak wielu takim modelem sprzedaży się interesuje. Zatem, jak zacząć sprzedawać w dropshippingu?
Dropshipping – co to jest?
Dropshipping w prowadzeniu e-sklepu, to możliwość prowadzenia sprzedaży bez konieczności posiadania magazynu oraz konieczności zatowarowania się. Co więcej, testując swoje możliwości w e-handlu korzystając właśnie z dropshippingu nie trzeba mieć nawet założonej własnej działalności gospodarczej, a wkład finansowy na początek jest minimalny.
Kolejnymi zaletami dropshippingu są: automatyczne integracje z hurtowniami, szeroka gama towarów bez ponoszenia dodatkowych kosztów za jego składowanie, oszczędność czasu, ponieważ nie trzeba zajmować się pakowaniem towaru.
A jak zacząć sprzedawać w dropshippingu, aby mieć z tego wymierne korzyści? Okazuje się, że nie jest to tak skomplikowane, jak mogłoby się wydawać
Krok po kroku jak zacząć sprzedawać w dropshippingu?
- Na początek trzeba określić asortyment, który chce się mieć w sprzedaży. Gdy korzysta się z dropshippingu, dobrze jest wybierać towar o małych gabarytach. Dlaczego? Bo w przypadku zwrotów wówczas należy go przyjmować na własną rękę.
- Kanał sprzedaży. Jeśli decydujesz się na droshipping musisz mieć sklep internetowy. Dlatego na tak wczesnym etapie należy zastanowić się nad odpowiednimi platformami, gdzie ta sprzedaż będzie prowadzona oraz nad dobrą integracją z modułem logistycznym.
- Odpowiednie narzędzie do obsługi dropshippingu. Samodzielne obsługiwanie całego procesu sprzedażowego może okazać się dość dużym wyzwaniem. Dlatego warto sięgnąć np. po rozwiązania ErpBox, które przyśpieszają procesy sprzedaży, automatyzują wiele powtarzalnych działań.
- Właściwy marketing. Bez promocji sklepu trudno będzie wygenerować satysfakcjonujący zysk. Dlatego skuteczna reklama oraz budowa świadomość marki to klucz do sukcesu, aby dobrze zarabiać.
- Współpraca z hurtownią z atrakcyjnymi warunkami. Należy pamiętać, że nowi sprzedawcy zwykle nie dostają dużych specjalnych rabatów. Dlatego wybór dobrej oferty może mieć znaczący wpływ na rozwój sklepu. Przed podpisaniem czegokolwiek trzeba się także dokładnie zapoznać z ofertą hurtowni oraz jej cennikiem.
Podsumowanie
Zarabiane w przy wykorzystaniu dropshippingu jest stosunkowo tanie, ponieważ nie trzeba inwestować ani w magazyny, ani w towar. Ponadto, integracja dropshippingu z narzędziami od ErpBox ogranicza czas związany z zarządzaniem sklepem.
Artykuł sponsorowany