Programowanie gier dla każdego

0
27
Programowanie gier

Czy ktokolwiek wierzył kilkanaście lat temu, że będziemy mieli dzisiaj do czynienia ze sprawnie funkcjonującymi robotami? Odpowiedź w większości przypadków będzie przecząca. Roboty były wytworem filmów science-fiction. Dziś za sprawą rozwoju technologii możemy je spotkać we własnych domach. Świat poszedł do przodu, a dziedzina informatyki ani myśli zwalniać. Na tej płaszczyźnie często też pojawia się zagadnienie takie jak programowanie gier.

Gry i ich programowanie

Wiele osób chciałoby zostać programistami. W zależności od człowieka taka decyzja jest determinowana różnymi składowymi. Jedni chcieliby zarabiać więcej, inni mają pomysł na stworzenie gry, a pozostałych po prostu kolokwialnie mówiąc to kręci. Programowanie gier to jednak bardzo szerokie pojęcie. Jeszcze kilka lat temu kojarzyło się wyłącznie z komputerem. Dziś poszło raczej w mobilność.
Każdy, kto chciałby zostać programistą gier musi jednak zastanowić się nad wieloma aspektami. Przede wszystkim, trzeba mieć na uwadze to, że będzie to proces długotrwały, który wymaga systematyczności. Informatyka, jak już wspomniano, to dziedzina, która rozwija się dynamicznie, w związku z czym nawet po nabyciu niezbędnej wiedzy konieczne będzie ciągle doszkalanie się w danym zakresie.

Jakie gry chcemy programować?

Po zastanowieniu się nad powyższymi aspektami, kluczowa jest odpowiedź na pytanie, czy ma to być programowanie gier mobilnych, czy desktopowych (komputerowych, konsolowych). Podjęcie tej decyzji ułatwi wybór języka programowania, którego będzie trzeba się nauczyć. Generalnie rzecz biorąc, jeśli chodzi o wszelkiego rodzaju gry komputerowe, to wydaje się, że jednym z najpopularniejszych języków jest C# nad którym pieczę sprawuje Microsoft. Inaczej jest w przypadku gier mobilnych, np. na platformę Android. Tam do słowa najczęściej dochodzi Java, systematycznie zastępowana Kotlinem. Ten drugi język jest niejako odpowiedzią na Javę – niemniej jednak w pełni z nią kompatybilny.
Początkujący programista z pewnością natknie się na wiele innych języków programowania, takich jak C, C++, czy Objective C. Wszystkie są wykorzystywane w zależności od tego, jaka aplikacja ma powstać. Programowanie gier to jednak nie tylko język programowania. Istotny jest dobór odpowiedniego silnika gry. W przyszłości być może osoba regularnie zwiększająca swoją wiedzę będzie w stanie napisać własny silnik, jednak jest to stwierdzenie zbyt bardzo wybiegające w przyszłość.
Reasumując, należy stwierdzić, że przy pewnej dozie systematyczności programowania można nauczyć się samemu. Sprawdza się tutaj powiedzenie, że trening czyni mistrza.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here