W czasach, gdy content marketing bardzo się liczy, warto zadbać o firmowego bloga i odpowiednio go rozwinąć. Wystarczy wcielić w życie kilka niezbędnych elementów, a szybko dostrzeżemy efekty.
Pozycjonowanie bloga zaczynamy od słów kluczowych. Słowa kluczowe to słowa, które często wpisywano w wyszukiwarkę Google. Dobiera się je przede wszystkim dzięki analizie słów kluczowych. Istnieje kilka narzędzi, które mogą nam w tym pomóc. Dobrze sprawdza się tutaj na przykład Google Keyword Planner. Znajdziemy tam takie informacje jak popularność interesującej nas frazy oraz roczną jego analizę. To bardzo otwiera oczy na niektóre kwestie związane z pozycjonowaniem.
Zadbajmy też o dobrą optymalizację. Naszym celem jest wysoka pozycja w Google’u. Odpowiednie nagłówki to podstawa. Pomogą tutaj znaczniki typu H1 czy H2. Należy też zadbać o odpowiednie zdjęcia. Każdy element jest bardzo istotny, jeśli chodzi o SEO. Wyszukiwarki bywają bardzo kapryśne i trzeba umieć je obłaskawić.
Szanuj swojego czytelnika
To chyba najważniejsza, najbardziej kluczowa zasada w biznesie blogowym. Bez tego dobre pozycjonowanie Ci nie pomoże, bo treść po prostu nie zachęci, aby pozostać z Tobą dłużej. Google teraz doskonale wie, kto zapewnia wysoką jakość i treści przydatne użytkownikom. Zadbaj o to, aby frazy oddawały temat. Przekazuj konkretne, sprawdzone informacje i czyń to w możliwie prosty sposób. Jeśli temat jest trudny, wówczas go odczaruj. Spraw, żeby Twój czytelnik stał się specjalistą w temacie. Uchyl przed nim drzwi tego tajemnego świata.
Należy też często publikować nowe posty. To ważne zwłaszcza na początku. W ten sposób budujesz swoją pozycję w branży i sprawiasz, że nie tylko wyszukiwarki zaczynają Cię dostrzegać, ale przede wszystkim Twoi czytelnicy. A o to właśnie chodzi!
Analiza wyników
Ostatnią kwestią, która jest istotna przy pozycjonowaniu bloga, jest analiza wyników. Tutaj przydadzą się konkretne, sprawdzone narzędzia. Może to być Google Analytics. Dzięki niemu dowiemy się, jak zadziałała optymalizacja. Czy nowi użytkownicy rzeczywiście pojawili się na stronie dzięki naszym działaniom? A może coś innego skłoniło ich do zajrzenia na bloga? To wszystko znajdziemy właśnie w Google Analytics.
Pozycjonowanie bloga wymaga dobrych narzędzi i gruntownego przemyślenia tematu. Jeśli połączymy dobre pomysły z najnowszymi programami oraz gruntowną analizą słów kluczowych, wówczas mamy szansę na sukces. Najważniejsza jest jednak jakość tego, co oferujemy potencjalnym klientom. Wiedza ekspertów zawsze jest bowiem w cenie.